Sunday, April 12, 2009


Majlis pernikahan,persandingan diantara Mahani & Syaiful yang berlansung pada Sabtu 10,11 April 2009 Di Majidi Baru,Johor Bahru
Andaman;Oleh Syanaz Bridal.
Mahani-&-Syaiful-08Mahani-&-Syaiful-07
Upacara Akad Nikah yang dilansungkan selepas solat margrib,yang sepatutnya berlansung selepas solat Asar.Memandangkan Tok Imam Mengalami masalah yang tidak dapat dielakkan.
Walau bagaimana pun, Majlis tetap diteruskan sebagai mana yang telah diatur dan dirancangkan. Alhamdulilah majlis Akad nikah Diantara Mahani & Syaiful, mereka selamat diijabqabul, Pada jumaat lebih kurang pukul 9 lebih dengan lafaz."SAH" Maka Sah lah mereka berdua sebagai suami isteri.Dan kami semua mendoakan kebahagiaan kamu berdua.Mahani-&-Syaiful-13Mahani-&-Syaiful-12Mahani-&-Syaiful-09Mahani-&-Syaiful-10Mahani-&-Syaiful-11
Disebelah Malam selepas pernikahan,Upacara berinai dilansungkan, Dengan 3 persalinan andaman dan baju serta pelamin didatangkan dari Syanaz. Aku baru aje kenal syanaz & the gangz ni,tu dari rekemen tag aku firdaus ( joe )nama kenalan pada syanaz & The gangz.First time aku bekerja dengan syanaz,aku rasa selesa dengan cara cool dia dan pada aku make-up dia natural.tak seperti aku tengok pada make-up2 andaman yang seangkatan dengan dia ( syanaz ) kekeke...jangan marah eh ikhlas aku katakan nih....Majlis berjalan dengan rancak,ramai saudara mara sahabat handai pengantin datang merejis menepung tawar.Dan berakhir sehingga lebih kurang jam 12 lebih ah! aku pun tak ingat masa tu badan dah lepak abis.tau2 sampai rumah nak dekat pukul 2 pagi hahhaha.....
Mahani-&-Syaiful-17Mahani-&-Syaiful-16Mahani-&-Syaiful-19
Keluarga Besar, mengamatkan lagi majlis
termasuk sahabat handai yang datang turut memeriahkan suasana...
Mahani-&-Syaiful-18
Turut diundang zapin penyeri majlis Persandingan Mahani & Syaiful

Mahani-&-Syaiful-06Mahani-&-Syaiful-03
Seperkara lagi, perkara yang buat aku frust!!!Seperti pengantin aku minggu2 yang lepas. Iaitu keadaan cuaca.Sehingga terbatal untuk aku teruskan sesi pergambaran luar, Pada majlis kali ni hujan memang lebat. Terutama pada hari pertama ( Nikah ) Aku terlalu berharap mintak 2 hari persandingan cuaca ok. Malangnya sama je macam hari pertama.aku sangka panas sampai ke petang.Rupanya hujan disebelah petang hahahah..
Tapi nasib menyebelahi aku "nasib baik ah kiranya tu....!!! Hujan berhenti sekejap
seolah memberi aku peluang hajat aku dan juga pengantin tuk sesi bergambar luar ( outdoor shooting ) Apa lagi..belakang,celah rumah jiran pengantin pun jadi.Tapi apa yang membuatkan aku happy Terdapat satu dua biji rumah kosong kat belakang rumah pengantin tu. "SUPERB" Memang tempat2 ni yang aku cari selama ni nak bawak pengantin aku...Apalagi Jalan terus ah. Ni antara hasil 2 outing shot aku...
Mahani-&-Syaiful-05Mahani-&-Syaiful-04Mahani-&-Syaiful-02Mahani-&-Syaiful-01
Gambar2 diatas adalah gambar effect lighting ( slave ) flash trigger ( Nissin Di22 + Nikon Body ( D40 ) Kepada Kedua pengantin aku berharap berpuas hati dan dapat menerima gambar seperti diatas.

Posted by Posted by Eddie77 at 9:18 AM
Categories: Labels:

 

 
>